Tilaa uutiskirjeemme, saat 10% alennuksen ensimmäisestä ostoksestasi! <3

Usein kysytyt kysymykset

Tilaukset ja toimitukset

Kuinka valitsen oikean koon?

Koko-oppaamme auttaa sinua löytämään juuri oman kokosi vaatteistamme. Huomioithan, että vaatteillemme on kaavoitettu erilaisia väljyyksiä. Osa tuotteistamme on kaavoitettu vartalonmyötäisiksi ja osa reilusti väljiksi, joten eri tuotteissa voi siis samassa koossa olla keskenään erilaisia mittoja. Jokaisen tuotteen kohdalta löytyy tuotekohtainen mittataulukko.

Kuinka näen tuotteen saatavuuden?

Pystyt tilaamaan verkkokaupastamme vain sellaisia tuotteita, joita on varastossamme saatavilla.   Voit rajata näkyville vain ne tuotteet, joita on tilattavissa haluamassasi koossa: valitse ensin verkkokauppamme yläpalkista näkyviin haluamasi tuoteryhmä (esim. naiset –> katso kaikki) jonka jälkeen voit valita vasemmalta ne koot, jotka haluat näytettävän.

Löysin kiinnostavan tuotteen, mutta kokoani ei ole saatavilla. Saatteko tuotetta lisää ja jos saatte, voitteko ilmoittaa siitä minulle?

Joskus yksittäiskokoja palautuu myyntiin asiakaspalautusten myötä. Suosittelemme tilaamaan verkkokaupastamme saatavuusilmoituksen. Järjestelmämme lähettää kaikille saatavuusilmoituksen tilanneille asiakkaille sähköpostin, mikäli tuotetta asiakaspalautuksen tai lisäerän myötä myyntiin. Saatavuusilmoituksen voit tilata tuotesivulta kohdasta ”tilaa saatavuusilmoitus”. Valitse koko, josta haluat ilmoituksen ja kirjoita sähköpostiosoitteesi sille osoitettuun kenttään. Lisäeriä tiettyyn tuotteeseen saadaan vain hyvin harvoin. Tämä johtuu siitä, että suunnittelemamme mallistot saapuvat meille ompelimoistamme kerralla, kokonaisina erinä. Pyrimme mallistosuunnittelussa laskemaan mahdollisimman tarkasti tuotantoon tarvittavan kangasmenekin ja tavallisesti ompelusta yli jäänyttä kangasta jää jäljelle vain hyvin vähän. Tästä syystä lisäkokojen valmistaminen ei useinkaan ole mahdollista. Halutessasi voit tiedustella myös saatavuustilannetta sähköpostitse asiakaspalveluumme. Osaa tuotteistamme on saatavilla myös jälleenmyyjiltämme, jotka näet kohdasta Versonpuoti  jälleenmyyjät.

Katselin verkkokaupastanne hetki sitten ihanaa saunatakkia. Nyt, kun olisin tehnyt tilauksen, ei haluamaani väriä ja kuosia näy enää verkkokaupassanne. Onko tuote todellakin myyty loppuun näin nopeasti? Miksi tuotetta ei tehdä lisää?

SAUNAtakkien kysyntä on toisinaan päässyt yllättämään meidät ja erät on saatettu myydä hyvinkin nopeasti loppuun. Iloksemme voimme kertoa, että tuotannon kapasiteettia on lisätty ja toivomme tehtyjen muutosten mahdollistavan sen, että kysyntä ja tarjonta kohtaavat jatkossa entistäkin paremmin.   

Tuotantoketju kankaasta valmiiksi SAUNAtakiksi alkaa kuosien sekä värien valinnasta ja niiden tilauksesta, mikä tapahtuu jo noin puoli vuotta ennen kuin tuote saadaan myyntiin asiakkaille. Pyrimme suunnittelemaan eriin monipuolisesti erilaisia värejä ja kuoseja. Tavallisesti kaikki tuotantoa varten tilattu joustofrotee ommellaan ompelimoissamme kerralla valmiiksi SAUNAtakeiksi, emmekä siksi pysty reagoimaan mahdollisiin lisäerätoiveisiin nopeasti. 

Otamme mielellämme väri- ja kuositoiveita vastaan seuraavien erien suunnittelua ajatellen. Ilmoitamme uutuuksien saapumisesta somekanavillamme ja uutiskirjeellä. Halutessasi pääset tilaamaan uutiskirjeen verkkosivujemme alalaidasta.

Valmistatteko tuotteita tilauksesta? 

Valitettavasti emme voi toteuttaa yksilöityjä tuotetoiveita. Mallistomme suunnitellaan Kempeleessä ja tuotteet ommellaan Tallinnassa. Otamme kuitenkin mielellämme toiveita vastaan ja käymme asiakastoiveet läpi seuraavia mallistoja suunnitellessamme. 

Voiko tilauksen tehdä puhelimitse tai sähköpostitse?

Tämä ei valitettavasti ole mahdollista, sillä tilausten maksuliikenne kulkee aina maksuvälittäjiemme (Klarna tai PayPal) kautta. Asiakkaan tulee siis tehdä tilaus verkkokauppamme kautta.  

Haluaisin asioida Kempeleen myymälässä. Voisitteko varata minulle sinne tuotteen sivuun?

Mukava kuulla, lämpimästi tervetuloa! Mikäli mahdollista, pyytäisimme tekemään tuotteesta tilauksen verkkokauppamme kautta ja valitsemaan toimitustavaksi noudon myymälästä. Näin varmistat, että haluamasi tuotteet odottavat sinua myymälässä nimelläsi ja autat meitä samalla pitämään verkkokauppamme tuotekohtaiset saldotiedot oikeina. Mahdolliset palautukset ja vaihdot voidaan käsitellä sujuvasti myymälän kassalla. Mikäli verkkokauppatilauksen tekeminen ei ole mahdollista, voit tiedustella varausmahdollisuutta asiakaspalvelustamme. 

Yritin tilata verkkokaupastanne tuotetta, mutta maksuvaiheessa ilmeni ongelma, eikä tilaus mennyt läpi. Kuinka toimin? 

Pahoittelut tilanteesta! Suosittelemme sulkemaan verkkoselaimen ja tekemään tilauksen uudelleen. Voit halutessasi myös kokeilla eri maksutavan valitsemista. Joskus syy maksun epäonnistumiseen voi löytyä maksuvälittäjään liittyvien ongelmien lisäksi asiakkaan verkkopankin tilapäisestä häiriötilasta tai käytössä olevan laitteen nettiselaimen asetuksista. Siksi ongelman toistuessa suosittelisimme kokeilemaan tilauksen tekemistä myös eri laitteella.

Tein verkkokauppatilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusta, kuinka toimin?

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkista aina tilausvahvistuksen sisältö. Mikäli tilausvahvistus ei ole saapunut ja olet tarkastanut myös roskapostikansion ja mainospostin, ei tilaus todennäköisesti ole tullut onnistuneesti läpi. On myös mahdollista, että tilausvaiheessa antamassasi sähköpostiosoitteessa on ollut kirjoitusvirhe. Suosittelemme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme asian varmistamiseksi. 

Tein teille juuri tilauksen, mutta haluaisin lisätä tilaukselleni vielä yhden tuotteen. Onnistuuko lisätilauksen tekeminen?

Lisätilauksen tekeminen onnistuu, mikäli et ole vielä saanut ensimmäisestä tilauksestasi toimitusvahvistusta. Ilmoita asiakaspalveluumme sähköpostitse tieto, että aiot tehdä lisätilauksen. Tee uusi tilaus ja valitse toimitustavaksi nouto myymälästä, niin järjestelmä ei lisää tilaukselle toimituskuluja. Tallenna myös ”jätä kommentti tilauksenkäsittelijälle”- kenttään tieto, että tilaus yhdistetään edelliseen tilaukseen. 

Tuote, jonka olin laittanut ostoskoriin, olikin loppuunmyyty siinä vaiheessa, kun menin kassalle. Mistä tämä johtuu?

Ostoskorimme varaa tuotteen vain maksuvaiheen ajaksi eli sama tuote voi olla useammalla henkilöllä samaan aikaan ostoskorissa. Tuote varautuu tässä tapauksessa sille, kuka ehtii viedä tilauksensa maksuvaiheeseen ensimmäisenä. 

Tein tilauksen verkkokaupastanne. Toimituksella on kiire. Kuinka voin varmistaa, ehtiikö tilaukseni perille ajoissa? 

Tavallisesti pakettiautomaattiin toimitettava tilaus saapuu noudettavaksi 1–5 arkipäivän kuluessa tilauksen jättämisestä. Huomioithan, että toimitusajat ovat aina arvioita ja erityisesti alekampanjoiden aikaan toimitusajat voivat olla hieman tavallista pidemmät. Mikäli tilauksesi toimitus on kiireellinen, olethan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme. Autamme mielellämme!

Mikä toimitustavoistanne on nopein? 

Kaikki toimitustapavaihtoehtomme ovat nopeita ja luotettavia. Erityisen nopeasti perille kulkeutuvat Matkahuollon ja Postin pakettiautomaatteihin ohjautuvat tilaukset. Matkahuollon paketit noudetaan meiltä jokaisena arkipäivänä. Postin paketteja meiltä lähtee kolmesti viikossa; maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. 

Tein tilauksen verkkokaupastanne, mutta olen lähdössä reissuun. Voinko viivästyttää tilaukseni toimitusta?

Kyllä. Voit kirjata toivotun toimitusajan tilausta tehdessäsi ”jätä kommentti tilauksenkäsittelijälle”- kenttään tai lähettää asiakaspalveluumme tiedon sähköpostitse.

Mitä tapahtuu, jos en nouda pakettiani määräaikaan mennessä?

Mikäli pakettia ei noudeta ajoissa, paketti palautuu lähettäjälle eli meille. Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole tuotteen palautus. Mikäli paketti palautuu meille noutamattomana, otamme yhteyttä asiakkaaseen ja tiedustelemme halua uudelle toimitukselle. Mikäli asiakkaalla ei ole halua ostaa tilaukselleen uutta toimitusta, käsitellään paketti palautuksena vähentäen palautettavasta summasta 15 € käsittely-/palautuskuluja.

Palautukset ja vaihdot

Kuinka palautan tuotteen?

Tilauksillamme on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden mittainen palautusoikeus käyttämättömille ja myyntikelpoisille tuotteille. Palautusoikeus ei koske kankaita. Aika lasketaan alkavaksi paketin noutamisesta ja päättyvän siihen, kun asiakas jättää paketin palautuvaksi kuljetusyhtiölle.

  • Pakkaa palautettava tuote puhtaaseen, mielellään alkuperäiseen pakkauspussiin, siististi viikattuna. Täydennä ja pakkaa mukaan myös palautuslomake ja sulje pussi teippiä käyttäen (niittien käyttö kielletty). Palautuksesta ei tarvitse lähettää meille, eikä Klarnaan ennakkoilmoitusta.
  • Paketin päälle kirjattavat tiedot ja paketin jättäminen kuljetettavaksi.

Postin tai Matkahuollon asiakaspalvelupisteen kautta:

  • kirjaa paketin päälle tilauksen mukana saapuneelta palautuslomakkeelta löytyvät osoitetietomme, sekä Postin tai Matkahuollon sopimustunnus
  • vie paketti Matkahuollon tai Postin asiakaspalvelupisteeseen
  • säilytä saamasi seurantatunnuskuitti, kunnes palautuksesi on käsitelty

Postin pakettiautomaatin kautta:

  • luo palautusta varten Helposti- koodi Postin verkkosivuilla 
    • lähettäminen  palauta paketti  palauta sopimusnumerolla (636741)
    • jos paketti on saapunut sinulle Postin kautta, voit luoda Helposti-koodin myös alkuperäisen pakettisi lähetystunnuksella  lähettäminen  palauta paketti  palauta lähetystunnuksella 
  • valitse palautukselle sopiva jättöpiste
  • kirjaa itsellesi talteen sinulle osoitetun lokeron numero ja avauskoodi
  • kirjoita paketin päälle saamasi Helposti-koodi, oma nimesi ja osoitteesi
  • vie paketti valitsemaasi pakettiautomaattiin 24 h sisällä

Matkahuollon pakettiautomaatin kautta:

  • Kirjaudu sisään Matkahuollon verkkosivuille tai avaa Paketit-sovellus. Jos et ole vielä rekisteröitynyt Matkahuollon asiakkaaksi, tee se Matkahuollon verkkosivuilla tai lataa Paketit-sovellus omasta sovelluskaupastasi.
  • Valitse verkkosivuilla tai Paketit-sovelluksessa saapunut paketti, jonka haluat palauttaa.
  • Valitse Palauta ja syötä palautustunnus (9527105) sille varattuun kenttään.
  • Saat aktivointikoodin, jolla voit jättää palautuksen mihin tahansa Matkahuollon pakettiautomaattiin tai palvelupisteeseen.

Mitä kuluja palautuksesta minulle aiheutuu?

Perimme palautuskuluja 6,90 € lähetystä kohden.

  • Osassa tilauksista palautuksesta veloittamamme summa on 10,90 €. Tämä koskee tilauksia, jotka on toimitettu asiakkaalle postikuluitta tilauksen loppusumman ylitettyä 150€: n toimituskuluttomuusrajan, mutta joiden loppusumma on jäänyt palautuksenkäsittelyn jälkeen tämän rajan alle (palautuskulu 6,90€ + 4€ alkuperäisen tilauksen toimituskuluja = 10,90 €).

Esimerkkitilanne: Asiakas on tilannut mekon (89,90 €) ja housut (79,90 €) ja saanut tilaukselleen ilmaisen toimituksen tilauksen loppusumman (169,80 €) ylitettyä 150 €:n toimituskuluttomuusrajan. Asiakas on päätynyt palauttamaan mekon, mutta pitämään housut. Mekon palautettuaan tilaukselle jää enää housut (79,90 €) eli toimituskuluttomuusraja ei enää täyty. 

Mekon hintaa ei siis palauteta täysimääräisenä, vaan palautuksenkäsittelyn yhteydessä teemme 10,90 €:n suuruisen vähennyksen. Palautuva summa on tässä tapauksessa mekon hinta 89,90 € - palautuskulu 6,90 € - alkuperäisten toimituskulujen osuus 4 € = 79 €. Toisin sanoen tilaukselle jää siis maksettavaksi housut, palautuskulu ja alkuperäisten toimituskulujen osuus (79,90 € + 6,90 € + 4 = 90,80 €).

Tilanteissa, joissa asiakas on maksanut alkuperäiselle tilauksellensa toimituksen ja asiakas on nyt päätynyt palauttamaan tilauksensa kaikki tuotteet, jää asiakkaalle maksettavaa tilaukselle vain 6,90 €. 

Esimerkkitilanne: Asiakas on tilannut yhden mekon (89,90 €) Matkahuollon pakettiautomaattiin toimitettuna (6,90 €). Asiakas palauttaa mekon. Tässä tapauksessa emme veloita alkuperäisten toimituskulujen (6,90 €) lisäksi palautuskulua (6,90 €), ettei asiakkaalle jäisi maksettavaa tilaukselleen 13,80 € tilanteessa, jossa asiakkaalle ei ole jäänyt lainkaan tuotteita.

Olen palauttanut tuotteen. Miten hyvitys maksetaan minulle?

Käsittelemme palautukset tavallisesti 1–3 arkipäivässä paketin saapumisesta. Ruuhkatilanteissa palautuksenkäsittely voi viivästyä muutamalla päivällä. Maksu palautetaan aina takaisin tilauksella käytetylle maksutavalle. Hyvitys näkyy käytetyllä maksutavalla 5–7 arkipäivän kuluessa siitä, kun palautus on käsitelty. 

Mikäli olet valinnut maksutavaksi Klarnan laskun, etkä ole vielä maksanut laskua, saat Klarnalta sähköpostitse vahvistuksen käsitellystä palautuksesta ja päivittyneestä laskusta. 

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit